söndag 7 juni 2009

Hur man lägger in youtube klipp på blogspot

Du går in på youtube, skriver sedan in det videoklipp du vill lägga in på bloggen.
När du valt videoklipp, tittar du till höger om videoklippet. Där bl.a webbadressen och "bädda in" står.


Du kopierar den html kod som står under "bädda in".


Du loggar in på blogger.com, skapar ett nytt inlägg, och väljer sedan att redigera HTML där du klistrar in html koden. Sedan är det bara att publicera inlägget :)

(klicka på bilderna för att få dem större)

Stort tack till Lizette som visade mig hur man gjorde!

11 kommentarer:

  1. (y) :D
    Väldigt bra låt där med, haha :D

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket söta du =) Nu vet jag hur man gör =)

    SvaraRadera
  3. inga problem alls :))
    Kul att du tittade in på min blogg, fortsätt gärna läsa :D

    SvaraRadera
  4. Lowisa
    SÖkte på Google efter lösningen på video-grejen. Tack vare dig löste det sig.
    Tack!

    SvaraRadera
  5. tack så mycket du hjälpte mig faktiskt!
    kolla in min blogg så får du se haha
    www.kkimbas.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. tack du hjälpte mig i nöden:D

    SvaraRadera
  7. tack så jätte mycket :D

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket för hjälpen!
    Har undrat över hur man gör länge & nu vet jag :D ;p

    SvaraRadera