måndag 27 april 2009

Emot - okunnig

Jag har kommit på en sak, en jävligt smart sak.
Alla som är emot saker, är okunniga om ämnet!
Vi kan dra några exempel.

Abort - de som är emot abort förstår inte innebörden av att vara mamma,
och hur mogen man måste vara för det. De förstår inte hur mycket man måste
offra för att bli mamma, och de förstår inte hur lätt man faktiskt blir gravid.
Jo, man kan använda preventivmedel och ändå bli gravid.
Detta var kort sammanfattat om abort, och vad det innebär att vara mamma.
Abort är inte mord, abort kan bara genomföras (lagligt) så länge fostret inte klarar
sig utanför kvinnans livmoder. Det är alltså inget liv man avslutar.
Jag påstår inte att det skulle vara okej att knulla runt, hur som helst, och sedan springa
till närmsta abortklinik och göra en abort. Det är absolut inte det jag menar.
Det jag menar är att det är en rättighet för kvinnan att kunna abortera bort ett oönskat
foster. Mamma är någonting man är, det kan ni aldrig undkomma.
De som är emot abort, är okunniga.

Djurförsök - är du emot djurförsök? Sluta då knapra tabletter. Om du blir sjuk,
får ont i huvudet, lider av någon sjukdom som tex. diabetes, reumatism osv.
ALLA era läkemedel är testade på djur.
Utan djurförsök går det inte framställa läkemedel. Och som grädde på moset,
i Sverige är det förbjudet att framställa och sälja läkemedel som inte är djurtestat.
Utan djurförsök skulle miljontals människor dö, och vi ser väl hellre att lite möss
och råttor dör än halva jordens befolkning?
De som är emot djurförsök, är minst lika okunniga som de som är emot abort.

Jag påstår inte att det är fel att vara emot tex. abort, eller djurförsök.
Jag påstår bara att det är okunniga människor som är det. De förstår inte själva
innebörden av ämnet, och jag tror de har alldeles för lite fakta om ämnet.
Jag har jobbat med båda ämnena ett tag nu, i skolan och utanför. Jag har koll på
vad jag pratar om. Det är inget tomt prat. Jag vet vad både djurförsök och abort
innebär, och vilka konsekvenser det har för samhället. Och i de flesta ämnen,
inte bara abort och djurförsök så är de människor som ställer sig emot, okunniga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar