söndag 31 maj 2009

Kärlek?

För just mig, finns det ett ord som kan förklara något så mäktigt som kärlek.
Albin är just det lilla ordet som förklarar ett så stort ord som kärlek. Det kan kännas konstigt, att något så litet, kan förklara något så stort. Men egentligen är det väldigt simpelt, och väldigt enkelt. För enkelt nästan. Men Albin är för mig en människa som går att se upp till oavsett vad. Jag skulle aldrig tacka nej till Albin. Det finns ingenting han skulle kunna göra för att sjunka i mina ögon. Han är fin på alla sätt och vis, alldeles för fin och alldeles för bra för resten av oss.
Albin har fått mig att växa på ett sätt som ingen annan skulle kunna få mig att göra.
Albin är min största förebild, och jag vill vara som honom. Inte så att jag skulle vilja ha hans oerhört vackra utseende, men jag skulle vilja ha hans sätt. Hans underbara personlighet, och den godhet han har så gott om.
Det är så orättvist, varför ska han få vara så bra medan vi andra aldrig någonsin kommer uppnå det stadiet av godhet som han inte ens kan sjunka under.
Allt ont han gjort mot sig själv, mot andra, och mot mig är ingenting, det kan inte mäta sig med allt bra han ständigt gör.
Det finns inte ord för att förklara en människa som Albin Johansson. Kärlek är bara ett av de tusentals ord som förklara honom. Ett så mäktigt ord, och det räcker inte ens till.

Det är fruktansvärt orättvist, att vissa människor är födda gudomliga medan andra får kämpa hela livet för att uppnå något sådant.

2 kommentarer:

  1. :') det var de finaste du någonsin skrivet om mig, min lilla ängel, det finns bara en för mig och det är du. Och du är den bästa personen i hela världen, det vet du. :) Älskar dig så oerhört mycket mest<3

    SvaraRadera